A cégalapítás menete

cégalapítás iroda

A cégalapítás menete

A cégalapításhoz elengedhetetlen az ügyvédi eljárás, sőt leggyakrabban egy cégirodát vagy ügyvédi irodát szoktak megbízni ezzel a feladattal. A zökkenőmentés ügyintézés érdekében érdemes nekünk is tisztázni és megérteni a cégalapítás folyamatának egyes lépcsőit, amit a következőekben szeretnénk áttekinteni.

  1. Előkészítés:

Ebben a kezdeti fázisban érdemes a megrendelőnek minél részletesebben felvázolnia a leendő cég profilját, illetve alapító vízióját. Ennek megfelelően kerül kiválasztásra például a cégtípus (egyéni vállalkozás, Bt., Kft.), a konkrét adózási forma, és egyéb kötelezettségek tisztázása. A cégalapítás csapdáinak elkerülése érdekében olyan lényeges kérdések is felmerülhetnek még, mint például a hatósági regisztrációk, a telephely vagy az összeférhetetlenség témái.

  1. Cégalapítás ügyvédi eljárása:

Általában az eljárás egy hosszabb ügyvédi munkával kezdődik, amelynek során megtörténik az adatfelvétel és az alapító okirat megírása. Miután az okirat véglegessé válik, jöhet az aláírás, amely kölcsönös személyes jelenlétet kíván. Rendszerint ezen a találkozón történik az ügyvédi megbízási szerződés aláírása és kifizetése is. Az ügyvéd ezt követően elektronikus úton beküldi a cégbíróságra az újonnan aláírt cégalapítási okiratot, amelyet pár napon belül jóvá szoktak hagyni. Végül a bejegyzett okiratot az ügyvéd átadja a megrendelőnek.

  1. Egyéb adminisztráció:

Ez a záró szakasz nélkülözhetetlen ügyintézéseket foglal magában a cég gyakorlati működését érintően. Többek között megtörténik a NAV, valamint a kamarai és önkormányzati regisztráció, a bankszámlanyitás, amelyre adott esetben az induló tőkét is be kell fizetni. Egyes esetekben hatósági és működési engedélyeket is el kell intézni az alaptevékenység legális folytatásához.

Post a Comment